Lucrăm de trei luni cu două grupe de copii – preșcolari și școlari până la clasa a IV-a - într-un mod riguros, dar diferit de sistemul formal– unul care ne permite să observăm mai limpede ce le aduce bucurie în învățare, care sunt realmente interesele lor, cum rețin mai repede și în ce ritm se formează o deprindere, ce îi motivează, cum colaborează, ce nevoi emoționale sunt în joc la 3 ani, la 6 , la 11 ani etc.

Pentru că a reînceput școala și pentru că unii dintre voi încă vă luptați acasă cu temele, cu împinsul de la spate al copilului, cu promisiuni, amenințări și rugăminți de tot felul, vă spun mai jos cum am rezolvat noi cu cele mai dificile situații.

Copiii care se lungesc peste măsură la teme, care au "timpi morți", întreruperi multe, nevoia de a-și găsi tot felul de scuze ca să se ridice de la masa de lucru sunt copiii care nu au în repertoriul minții lor acest mod de operare care presupune redirecționarea întregii lor energii către un singur punct, către o singură activitate.

Părinți și profesori, împreună, trec în fiecare nou an școlar un examen dificil, poate mai greu decât oricare examen al copiilor lor. Despre elevi, despre falsele și adevăratele griji ale părinților, despre lumea în care trăim ne va vorbi Oana Moraru, consultant educațional și fondatoarea școlii private Helikon.

Oana Moraru este managerul Centrului Educaţional Helikon din Călărași, fondatoarea platformei educaţionale „Vocea părinţilor”, mentor și publicist educațional, formator și consultant educațional. Ea oferă mentorat educațional în sprijinul elevilor, părinților și profesorilor și adună la un loc o comunitate de părinți educați și informați care să producă schimbarea pentru o educație de calitate.