Deschidem înscrierile la sediul nostru din București- Strada Cezar Bolliac nr.42, sector 3 (rond Piața Alba Iulia), pentru grupele permanente de preșcolari, an școlar 2023-2024.

Programul se recomandă copiilor între 4 și 6 ani, cu variante de lucru: 8.00 – 13.00, 8:00-13:30 (masa inclusa) sau 8.00 – 18.00. Se respectă structura anului școlar, fără program în timpul vacanțelor oficiale, cu excepția lunii iulie care poate fi organizată, separat, la cerere, pentru cei care au nevoie de program în timpul verii.

Nu este un program tradițional de grădiniță, ci unul conceput după 3 decenii de exeperimentare în învățământul preșcolar și adaptat nevoilor actuale de învățare ale copiilor noștri.

La Atelierele pentru preșcolari”Helikon-București”, activitatea copiilor urmărește conținuturile stabilite la nivel national, dar remodelează conceptul de grădiniță propus de Ministerul Educației, cu un alt mod de organizare a grupelor, cu un alt scenariu zilnic, mai alert, și cu mai mare mobilitate a copiilor în spațiu. Nu este un program acreditat de Ministerul Educației.

Structura programului nostru a fost inspirată din observațiile ultimilor ani, în atelierele de evaluare și feed-back cu preșcolari din București și din toată țara: o mare parte din copiii care au încheiat grădinița ar mai fi avut de lucru pe partea de motricitate fină și grosieră, pe exprimare și logică matematică, pe zona maturizării emoționale, astfel încât acomodarea la școală să fie cu succes. Ne-am gândit la un program care urmărește conștient, pentru fiecare copil, toate ariile principale de dezvoltare și le stimulează zilnic, cu măsurări atente, insistând pe ridicarea ștachetei în așa fel încât să fie vizibile efortul și satisfacțiile acestuia.

Programul acoperă toate nevoile de dezvoltare ale unui copil de gradiniță și se desfășoară după o metodă itinerară: fiecare spațiu de lucru nu este o clasă propriu-zisă, ci un atelier separat, condus de câte o educatoare specializată pe o arie anume de dezvoltare. ”Învățarea” se produce parcurgând zilnic aceste stații  de activitate, dintr-o sală în alta, pe grupe de vârstă omogene ca vârstă. Ne bazăm pe o rutină bine structurată, ambițioasă, cu atenție mare către integrarea tuturor tipurilor de experiențe academice, emoționale, fizice, sociale și estetice, potrivite vârstei. Copiii cunosc și lucrează în egală măsură cu toate educatoarele. (4-5 educatoare la o grupă). Stilul de lucru este unul jucăuș, dinamic și motivant, fără judecată, presiune și condiții anume puse pe copii, dar cu un impact deja măsurat - eficient și tranformator în dobândirea naturală aunui ritm de lucru alert, angajat și eficient.

Există un sistem de monitorizare a progresului copiilor, foarte nuanțat, cu feed-back periodic către familii și o procedură de documentare zilnică a activităților, accesibilă tuturor părinților.

Stațiile de lucru ale copiilor includ zilnic:

- Program pentru coordonarea și motricitatea fină - pictură, modelaj, colaj, machetare, cusut, fotografie, origami etc;

- Program pentru motricitate grosieră - gimnastică și jocuri de echipă;

- Program de desen (așa cum l-am descris în articolul meu despre importanța reprezentării grafice la vârsta preșcolară);

- Program de antrenament prealfabetar: familiarizarea cu literele, antrenament pentru discriminare fonematică etc;

- Program pentru dezvoltarea gândirii matematice: înțelegerea conceptelor numerice, a relațiilor între mulțimi, jocuri logice, Soroban etc;

- Program pentru cunoașterea lumii vii - se adresează memoriei faptice și capacității de a reține, descrie și conecta informații despre plante, animale, fenomene ale naturii, legi fizice și reacții chimice simple, experimente;

- Program pentru dezvoltarea limbajului: memorizări, povestiri după imagini, joc de rol, dramatizări.

- Program de dans și muzică

-Program de limbă engleză;

-Program de jocuri pentru autocontrol, atenție, gestionare a conflictelor, dezvoltare a toleranței la frustrare, autonomie, organizare;

Niciuna din ariile de mai sus nu este tratată ca disciplină distinctă. Copiii au proiecte lunare cu teme din aria lor de interes, fără să simtă că sunt datori cu un tip anume de progres sau de prestație academică. Acestea din urmă, însă, vor fi atent monitorizate și prezentate de Oana Moraru, în întâlniri periodice individuale, cu familiile. Există sprijin permanent pentru toate situațiile care apar în legătură cu dezvoltarea copiilor.

Prin urmare, activitățile din prima jumătate a zilei arată ca un spațiu de cercetare și investigare, cu o temă pentru toți și ”misiuni” pentru fiecare echipă (grupuri mici de copii, care lucrează separat, prin rotație la ”stațiile” de stimulare, conform ariilor de mai sus.) Integrăm în fiecare zi momente de autoreflecție, de stabilire a obiectivelor, de planificare și autoapreciere.

Programul se potrivește foarte bine copiilor care se află cu 1-2 ani înainte de înscrierea la școală, pentru că, prin el, descoperim ce aspecte ale dezvoltării trebuie stimulate, creăm motivații, un ritm anume de lucru, dorința de a finaliza, de a progresa, susținem curiozități, modelăm încrederea, atenția, autocontrolul.

Atmosfera este intensă, ca la antrenament, cu încurajare, tonus și energii ridicate, cu scoaterea copiilor din zona lor de confort atunci când descoperim că este nevoie de intervenții suplimentare - de pildă, pe limbaj, pe coordonare oculo-motorie, pe comunicare socială, logică etc. Nu există concurență, condiționări, disciplinări. Copiii descoperă plăcerea lucrului din energia profesorilor, se simt mereu relevanți, își pot descrie progresul, contribuie cu idei la proiectele lor de grup, sunt insistent încurajați să aibă inițiativă, să își descopere vocea, să își formuleze nevoile și deciziile.

Până la ora 13.00 programul are un caracter alert, antrenant și bine structurat, cu toate stațiile de lucru parcurse de copii, pe nivel și nevoi ale vârstei, și cu un mic-dejun pregătit de acasă, în pachetul copiilor.

Masa de prânz și gustarea de după-amiază, pentru cei care optează pentru program lung, se servesc la ora 13.00, respectiv, 16.00, sunt în sistem catering deja testat cu o firmă din apropierea sediului nostru. Este urmată de o perioadă de odihnă și, până la preluare, de timp și joc liber la dispoziția copiilor, de activități alese de ei sau joc în aer liber.

De copii se ocupă 12 educatoare calificate, (fiecare copil se întâlnește zilnic cu 4-5 educatori). Sediul are 9 săli de lucru, sală de sport, sală de mese, sală pentru odihnă, curte pentru activități în aer liber. Aproximativ. 80 de copii/anual își desfășoară activitatea pe o suprafață de 700mp în interior, plus curtea - 350mp. Grupele de lucru sunt de 8-12 copii.

Disponibilitatea locurilor depinde de ordinea înscrierilor. Acestea se fac accesând linkul de mai jos- buton formular inscriere. Recomandăm programul mai ales copiilor de la 4 ani în sus. Pentru cei care se află în primul an de grădiniță, e important să vă asigurați că acomodarea socială s-a făcut anterior, în cadrul unui program mai lejer de grădiniță, care a presupus un an de explorare și activități la alegere, conform nevoilor vârstelor mai mici.

Ulterior completării formularului de mai jos, va exista o sesiune comună de informare pe Zoom, cu Oana Moraru – pentru detalii despre program și șansa de a răspunde întrebărilor voastre.

Ultima etapă este securizarea locului , cu înscriere prin contract, conform planului de mai jos. Primul ciclu de înscriere, cu întâlnire la sediu și răspuns către primele cereri, se încheie la finalul lui martie 2023. În funcție de locurile rămase, vom mai lansa o sesiune, cu încheiere în luna mai.

FORMULAR ÎNSCRIERE

TAXA PROGRAM PREȘCOLARI:

Taxa de înscriere/ reinscriere- nereturnabilă: 1500 lei; Taxa se achită anual, la semnarea fișei de înscriere și a contractului, după selecția copiilor.

8:00h – 13:00h: 2800 lei/copil/lună (10 luni calendaristice, cu vacanțe școlare conform programului național, respectate ca atare, fără program asigurat);

8:00h-13:30h- 3 400 lei / copil/ lună cu masa inclusă;

8:00h – 18:00h: 3 800lună (include masa de prânz și gustarea de după-amiază, fără mic-dejun);

Etapele de înscriere și selecție a copiilor:

  1. Completarea formularului de către cei care doresc programul nostru;
  2. Participarea la o sesiune de grup, cu părinții, online, cu Oana Moraru – cu informații pe larg despre program; întâlnirea va fi anunțată pe mail, odată cu invitația (lunile februarie-martie);
  3. Sesiuni de cunoaștere a copiilor, la sediul nostru;
  4. Porți deschise pentru părinți (martie)
  5. Înscrierea fermă și semnarea contractelor; (finalul lunii martie);
  6. Porți deschise pentru părinți și copii (august)

 

GIMNAZIUL ”HELIKON” – NOU SEDIU, NOI ÎNSCRIERI

 

Gimnaziul ”Helikon-București” și-a deschis porțile în anul școlar 2021-2022, odată cu autorizarea din partea Ministerului Educației.

Anul acesta el numără trei clase – a V-a, a VI-a și a VII-a, cu o majoritate de elevi asigurată, prin continuitate, de la clasele noastre primare.

Am pornit cu aceste clase în sediul școlii primare din sectorul 1, strada general H.M. Berthelot, iar acum ne separăm, cu intenția de a construi un nou ethos, specific preadolescenților noștri.

Din anul școlar 2023 – 2024 vom funcționa cu Școala Gimnazială într-o clădire proaspăt renovată, care a avut, la rândul ei, destinație de școală încă de la începuturile ei. Clădirea de află pe strada Sf. Ștefan, din sectorul 2 și are o capacitate de peste 250 de școlari. Dispune de laboratoare, sală de sport, sala informatică, bibliotecă, cabinete de limbi străine, de consiliere, cabinet medical, teren de sport etc. Sălile sunt spațioase și luminoase. Ne aflăm în plină perioadă de amenajări, autorizări și dotări.

Pentru anul școlar următor avem posibilitatea să înscriem un număr suplimentar de elevi, în afara celor care continuă deja cu noi. Echipa de profesori este formată, cu catedre bine așezate, cu profesori valoroși și inspirați.

Mai multe detalii despre ciclul nostru gimnazial și misiunea Helikon găsiți pe site-ul școlii noastre:

https://www.scoalahelikon.com/

Pe scurt:

Urmăm Programa națională, cu accent pe creativitate și disciplină deopotrivă. Acordăm timp și atenție în mod egal pentru pregătirea temeinică academică, dar și cea sportivă, artistică și emoțională. Punem la dispoziția lor multe ore și profesori pentru pregătire suplimentară, de performanță sau pentru recuperare. Desfășurăm o mulțime evenimente școlare, schimburi de experiență, târguri de idei și competiții în echipe. Reușim să creăm în jurul elevilor și profesorilor noștri motivația lucrului împreună, cu chef, inspirație și autodisciplină. Îi ținem pe elevi conectați la realitatea zilelor noastre, la fluxul de știri și fenomene politice, culturale și sociale în lume. Toți participă la cursuri de dezvoltare antreprenorială, scriere creativă, programare și dezbatere. Credem că cel mai important dar pe care îl poate da o școală elevilor ei este autodeterminarea: capacitatea de a dezvolta un vis personal și încrederea de a merge în direcția lui, informat și inspirat.

Proiectăm următoarele clase pentru anul 2023-2024, cu câte 20 elevi fiecare:

2 clase a V-a

2 clase a VI-a

1 clasă a VII-a

1 clasă a VIII-a

 

Doritorii se pot înscrie completând acest link:

https://forms.gle/iyzXg4bSJnGMEMc79

Până la mijlocul lunii februarie revenim pe mail către cei care ne-au contactat mai sus, ca să parcurgem împreună următorii pași:

  1. Întâlnire online de orientare a părinților în programul școlii noastre;
  2. Completarea formularelor de preînscriere;
  3. Vizita elevilor la școala noastră – orientare și testarea abilităților academice și socio-emoționale;
  4. Înscrierea în anul școlar 2023-2024 și Porți deschise pentru părinți și elevi;

 

 

 

 

Reluăm programul nostru, adresat părinților care au nevoie de îndrumare și clarificări despre traseul școlar al copiilor lor. Ne aflăm în al 8-lea an al acestui program, cu peste 2 000 de copii evaluați și tot atâtea raportări unu la unu, cu fiecare familie.

Atelierele de evaluare antrenează preșcolari sau școlari ai claselor P-IV, în activități care îi amuză și provoacă, timp de 3 ore, cu scopul măsurării progresului școlar și a maturizării emoționale, în funcție de vârstă și istoricul școlar al fiecărui copil.

În timpul activităților, copiii sunt, deci, stimulați cognitiv, socio-emoțional și motric; sunt totodată observați, intervievați, provocați să gândească și să rezolve probleme. Fiecare copil participă la o singură sesiune, într-un spațiu prietenos, plin de jocuri și materiale de lucru adaptate vârstei.

După sesiunea de evaluare, familiile beneficiază de o ședință de consiliere individuală în care se discută liniile generale ale dezvoltării intelectuale, emoționale, sociale, cu recomandări despre traseul școlar viitor sau nevoile personale de dezvoltare, recuperare, accelerare sau aprofundare.

Atelierele sunt organizate în grupuri de câte 8-10 copii și sunt conduse de Oana Moraru, alături de alte educatoare sau învățătoare. 

Oana Moraru este profesor de limba și literatura română/limba și literatura engleză (absolvent al Facultății de Litere, Universitatea București); învățătoare și educatoare (absolventă a Liceului Pedagogic București); fondator Școala Helikon-București, speaker și publicist pe teme educaționale, formator, autor platforma voceaparintilor.ro; cu experiență la catedră și vechime în domeniul managementului școlar: 25 de ani.

Atelierele au loc în fiecare zi de marți a săptămânii:

  • pentru preșcolari, la sediul din Cezar Bolliac 42, sector 3, București, în intervalul orar 9.00 – 12.00
  • pentru școlari, atelierele se desfășoară la sediul din General Berthelot nr 25, sector 3, în intervalul orar 14.00 – 17.00

Atelierele de evaluare se recomandă copiilor cu vârsta între 4-10 ani, grupele de grădiniță fiind formate, de la o săptămână la alta, alternativ și separat de cele de școlari. E de menționat că familiile trebuie să se asigure dinainte că preșcolarii mici pot rămâne în spațiul nou al centrului nostru, neînsoțiți de familie. Evaluăm, de regulă, copiii care au intrat deja în programe de grădiniță și pentru care s-a produs minima acomodare în colectiv. Sesiunea de evaluare nu se recomandă copiilor încă neintegrați în colectivitate.

 După încheierea sesiunii de 3 ore pentru fiecare copil, au loc programările ședințelor de feed-back individual cu familiile. Acestea au loc online, sâmbăta și duminica, în intervalul orar 15.00 – 20.00. Fiecare întâlnire durează 30 minute.

Următoarele zile destinate formării grupelor de preșcolari sau școlari (în funcție de cerere) sunt:

  • Marți, 7 martie, 2023
  • Marți, 14 martie, 2023
  • Marți, 21 martie,2023
  • Marți, 28 martie, 2023

 

Înscrierile se fac accesând link-urile de mai jos:

Link înscriere  preșcolari: https://forms.gle/3ygMx8btsdgcmGmf6

Link înscriere școlari:  https://forms.gle/krXrKjciAsgHREeS8

Revenim, după primirea datelor dvs., cu un mail în care trimitem toate detaliile de organizare si plată, cât și ziua în care copilul a fost programat și invitat la sediul nostru.  Vom alcătui grupele de preșcolari separat de cele de școlari, în ordinea cererilor de înscriere.


Preț: 1200 lei lei (include atelierul pentru copil, ședința de feed-back cu familia)

Alte informații necesare:

- vom propune copiilor activități interactive și distractive, capabile să măsoare gradul de achiziții prevăzute de programele școlare și nu numai! Vom urmări echilibrul emoțional al copiilor, stima lor de sine, creativitatea, logica, asertivitatea, angajarea lor față de cunoaștere, în sens mai larg. Copiii vor fi testați oral și scris - în cadru formal și liber, de joacă sau lucru în echipă, provocați într-un mediu antrenant, fără stres. Vor fi încurajați să se exprime, să aibă încredere în ei, să își gestioneze timpul și prioritățile. Așa cum am scris și în eveniment, atmosfera este de joacă și explorare, cu unele momente de lucru la masă și testare pe deprinderile școlare.

- copiii trebuie să aibă la ei pantofi de schimb pentru interior și un rând de haine, în caz de udat sau transpirat. Va fi nevoie și de o gustare la pachet și apă.

- e bine să le spuneți copiilor că vin la ateliere de joacă și proiecte amuzante. Școlarii pot primi asigurarea că este un atelier de verificare a super-puterilor lor. Aceștia trebuie să vină cu ghiozdanul – caietele de la școală, pentru o trecere scurtă în revistă a stilului de lucru pe care îl obișnuiesc în clase.

Pentru orice alte întrebări, puteti transmite email la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

După mai bine de 25 de ani de lucru în grădiniță, cu preșcolari pe care i-am văzut crescând până la liceu, am adunat toate lucrurile care contează cu adevărat în dezvoltarea lor și le-am organizat în acest curs.

O GRĂDINIȚĂ CA LA CARTE

Curs pentru educatoare și părinți

După mai bine de 25 de ani de lucru în grădiniță, cu preșcolari pe care i-am văzut crescând până la liceu, am adunat toate lucrurile care contează cu adevărat în dezvoltarea lor și le-am organizat în acest curs.

Am adăugat acestei experiențe perspectiva mea de manager, de educatoare și învățătoare, de mamă și de consultant al multor grădinițe din țară și din capitală. Toate aceste numeroase roluri pe care le-am jucat mă ajută să văd realitatea din toate unghiurile ei și să concep un material real, concret și onest, atât din perspectiva copilului, a familiilor, cât și a echipelor care pun umărul la construcția grădiniței.

Cursul la care vă invit

- vorbește în numele părinților, stabilind distincția clară între rolul lor și al nostru, al educatorilor;

- pregătește echipa de educatori să își găsească un stil de lucru unitar, un concept educațional stabil și o relație profesională cu familiile copiilor;

- stabilește un model de program, fixând competențele copiilor, modul de evaluare și alternativele remediale pentru preșcolarii cu diferite dificultăți;

Fie că suntem în rolul educatoarei, fie în cel de părinți, e important să avem imaginea unui prototip de grădiniță care se potrivește mediului românesc de educație – mentalității familiilor și cerințelor de adaptare la viața școlară.

Dedicat în principal educatoarelor, acest curs pune la dispoziția lor:

  • Un model de scenariu de lucru săptămânal, care urmărește programa românească;
  • Un model de interacțiune cu 10 mari tipologii de copii; soluții, strategii, alternative;
  • Instrumente remediale pentru copiii cu dificultăți în învățare;
  • Principii de comunicare cu familia și modalități de rezolvare a unor impasuri în relația familie-grădiniță;

 

Pentru părinți, acest curs  răspunde la următoarele întrebări:

  1. Cât anume contribuie real o grădiniță bună la evoluția copilului meu și care este rolul familiei, separat de responsabilitatea educatoarelor?
  2. Cum fac adaptarea la grădiniță? Cum mă asigur că procesul de educație de acolo este eficient? Cum măsor evoluția copilului meu, dincolo de dezvoltarea lui naturală?
  3. Care sunt problemele normale, ale vârstei, și ce anume trebuie să mă îngrijoreze? Cum și cât intervin direct?

Cursul are loc la Hotel Sheraton Bucuresti (Calea Dorobanti 5-7), sâmbătă 26 martie 2022.

Intervalul orar: 10.30 – 16.00

  • 10:30 – 11.00 Recepția și cafea;
  • 11:00 – 13.00 prezentare
  • 13:00 – 13.45 pauză/ brunch
  • 13:45 – 16.00 – atelier interactiv

Participanții primesc următoarele materiale:

  • Model de program zilnic în grădiniță;
  • Referințe către cele mai bune resurse didactice și metodice pentru preșcolari;
  • Model de ghid pentru părinți, care înlesnește relația grădiniță-familie și stabilește principiile ei;
  • Model de fișă pentru înregistrarea progresului la final de an școlar;
  • Ghid pentru activitățile de dezvoltare a limbajului de la vârsta preșcolară, la școală, cu modele de activități pentru literație;
  • Idei de activități pentru domeniile de dezvoltare specifice preșcolarilor;
  • Material pdf cu rezumatul informațiilor prezentate în timpul cursului;

Biletul costă 350 lei/participant

Link Înregistrare: https://forms.gle/kUQ4qb4q3BhV7stE6

DETALII PLATĂ:

Achitarea taxei se face în contul STAR EDUMOVE SRL

CUI :39267128/ J40/5888/2018

CONT: RO88 BTRLRON CRT044 559 9001

Detalii- curs formare + numele persoanei pentru care se achită;

 

Cum rămâi sănătos în lumea de azi?

Pentru mintea mea, ce se întâmplă acum în lume e ca o scenă de luptă dintr-un film rusesc, vechi, de război. Sunt, sub un fel de cer traversat de focuri joase de artilerie, de care trebuie să mă tot feresc, în mersul neapărat înainte.

Am învățat să privesc realitatea, să nu fug de ea, dar să îmi pun atenția unde contează. Adică să aleg de dimineață, pe lângă hainele pe care o să le port – și gândurile pe care vreau să le port. Le arunc cât colo pe alea ponosite sau pe cele pe care le poartă toată lumea, de arată toți la fel. Aleg să nu port haina fricilor de tot felul și nici să împrumut gânduri de la alți oameni, prinși în războiul ăsta al informației, al tehnologiei și al biologiei. Nu îmi iese mereu bine, dar măcar mă dezbar mai repede decât odinioară de hainele care se simt strâmte. De gândurile care mă închid ca într-o cutie sau mă fac vreo fiară vehementă împotriva altcuiva.

Cum stai sănătos la cap totuși când lucrezi în școală și trebuie să te ferești de fiecare foc neprevăzut? Sau, mai degrabă să prevezi și să îi ferești pe ceilalți? De aproape doi ani calculez zilnic riscuri de îmbolnăvire, trasee de deplasare, înlocuitori de profesori, variațiuni de orare. Calculez cum putem să avem încă o lume sănătoasă emoțional între copii și profesori. Calculez cum putem merge înainte, respectând și focurile de afară. Copiii au nevoie încă de evenimente sociale, de târguri de idei, de schimburi, de alianțe, de concursuri sportive la care se îmbrățișează când marchează.

Cum te menții sănătos când fiecare zi aduce o schimbare, când aproape fiecare plan se năruiește cu un anunț de probabil risc? Cum să rămâi vigilent și restrictiv, cum cere momentul, când copiii te înconjoară cu energie explozivă, vie, menită să iasă din orice îngrădire?

Am câteva strategii, pe care le împărtășesc cu voi aici, atenționându-vă deja că urmează și plasarea comercială a unui produs în care cred. Și aceasta din urmă e una din strategiile financiare care ne țin școala bine în vremuri grele.

Ce fac, deci, ca să merg înainte, fără să mă copleșească nebunia și suferința din jurul nostru?

  • La trezire, dimineața, mintea nu este la fel de cleioasă ca în timpul zilei. E ușoară și detașată, după somnul în care ne abandonăm cu toții, inocenți și uituci. Prefer mintea asta de dimineață, pentru că pot să fac ce vreau cu ea. E zveltă și flexibilă. Se poate îndrepta către ce vreau eu, ca să mă fac să mă simt bine. Așa că o îndrept către acest mine care se uită ca observator la cea care încă nu s-a ridicat din pat. Nu știu dacă ați remarcat că este un spațiu între fiecare ”eu” și ”mine”. Unul stă sub cerul traversat de focuri de artilerie și simte tot frisonul fricii pe spinare; celălalt e cel care se uită și observă acest frison. Eu îmi îndrept mintea către acest observator și stau cu el. Când stai cu el, și mintea stă. Se face în jurul tău un gol eliberator. Un vid fără gânduri, fără proiecții. Îmi țin mintea acolo ca un animal năbădăios somat de un dresor strașnic. N-o las să plece, nu mă angajez în protestele ei. Unii numesc asta meditație. Eu o numesc dresaj de animal năbădăios. După 15 minute, simt multă energie, optimism și iubire pentru ce mă înconjoară. Chiar și pentru cerul traversat de foc.
  • Mai târziu, în timp ce beau cafea sau mă îmbrac, îi amintesc minții despre misiunea mea. O ancorez în ceva stabil, ca să rezist furtunii. Sunt aici să fac azi ce pot mai bine. Îmi place să îmi fie bine și am învățat să îmi iau acest bine onorând nevoile celorlalți. Fac cât pot. Nu mai am reflexe de vinovăție sau teamă să mă dovedesc. Când greșesc, nu este despre cum aș dezamăgi pe cineva. Dezamăgiții îți dau singuri leapșa asta.  Iau fiecare zi așa cum e. Și este cum o iau eu. E un cerc vicios deloc viciat. Ce proiectez se întâmplă. Ce nu se întâmplă e în favoarea mea. Ce se schimbă mă schimbă și pe mine. Și asta e tare, tare bine. Îi amintesc zilnic asta minții, pentru că altfel are tendința de animal bezmetic, să uite și să se autopedepsească.
  • Când ajung la școală – la serviciu adică – mintea mea se întâlnește cu o mulțime de alte minți. Fiecare are zumzetul ei. Unele sunt transparente, altele vâscoase. Mă străduiesc să fiu prezentă la fiecare din ele. Dar și mai mult mă străduiesc să mă duc cât mai des lângă observatorul de care v-am povestit, ca să nu mă rătăcesc. Când minții mele îi e foame de zgomot și face ca un animal prins în cușcă, îi dau ceva, o păcălesc. Muzică, o carte, un moment lângă un alt animal, mult mai evoluat decât ea – un câine, o pisică, o pasăre. Chiar și un pom.
  • Iau suplimente. Zilnic. Am încercat multe, până mi-am dat seama ce funcționează pentru corpul meu. Merge acum foarte bine BioActive Q10 Gold. E antioxidant și reenergizant. Starea de prezență, din poziția aceasta de observator, te aduce în conectare și mai bună cu propriul corp. Îi simți reacțiile, căderile, constanțele. Îl ajut cu aceste capsule mici, gelatinoase, care conțin coenzima Q10 pur, dizolvată în ulei vegetal. Sunt fabricate în Danemarca, le-am găsit în zeci de studii, am luat cei 25 de ani pe piață ca pe o garanție în plus. Dar, mai ales, am așteptat, în observare, reacțiile corpului meu. Am învățat să îl ascult și să mă opresc când consumă ultimele resurse de energie.

Toate produsele Pharma Nord pot fi achizitionate cu 20% discount si transport gratuit. Codul de reducere este OANA20.”

Cred că viteza mare și dramatismul schimbărilor acestei lumi pot fi modelate și îmblânzite din interiorul fiecăruia dintre noi. Deținem un corp și o minte – ambele instrumente ale unui sine cu mult mai mare și mai stabil. Dacă le hrănim și învățăm să nu ne identificăm cu ele, vom învăța să aducem în lume soluții mai înțelepte, cu mai puțină frică și scindare. Numai dacă știm să ne unim cu noi înșine, pe dinăuntru, și să deținem sub control blând gânduri și emoții care nu sunt unele și aceleași cu noi înșine. Există în noi un dat al vieții care are grijă de ea însăși, cu energie și bucurie perpetuă. Suntem în ea tot timpul; doar mintea și corpul trebuie readuse și reîmblânzite în reamintirea acestui lucru.