TABĂRA DE VARĂ

Revenim cu vești despre tabăra de vară organizată de Școala ”Helikon”. După cum știți, de anul Tabăra de vară Helikon ”s-a așezat la casa ei”, într-un colț de pădure și lac, la Snagov.

Anul trecut am avut prima ediție de tabără la Snagov, cu 6 serii distincte de copii și cu un total de aprox. 200 de participanți.

Suntem într-un spațiu de poveste, înconjurat de pădure, cu ieșire la lac și teren de peste 2000 mp.  Am amenajat ponton, teren de sport, piscină în aer liber, traseu sportiv de tip parcour, căsuță în copac, tiroliană etc. Casa are trei niveluri, open space, cu paturi suprapuse, cu terase mari și răcoroase pentru activități la mese, în aer liber.  Ne-am autorizat din toate punctele de vedere. Putem acomoda  grupuri de copii între 7 și 14 ani  -  câte 35-38 de copii pe fiecare sesiune.

Începem  și anul acesta din iunie, cu 6 sesiuni diferite.

CUM ARATĂ PROGRAMUL?

Relația cu banii este relația cu viața, în general. Pe de-o parte vrei să te bucuri din plin de cât mai multe și diverse experiențe, pe de alta, ești nevoit să fii prudent, să faci un plan, să te limitezi în funcție de prioritățile securității pe termen lung.

Aici, în zona aceasta de lume, unde încă păstrăm în celule memoria bunicilor noștri despre foamete, secetă și război, avem încă o relație ambivalentă cu prosperitatea pe care o putem genera în jurul nostru. Banul este încă ”ochiul dracului”, iar omul bine intenționat trebuie să fie, și modest, și sărac.

Pentru copilul meu, am ținut cu dinții de toate reflexele mele moștenite. Nu am vrut să transmit mai departe senzația aceea pe care am simțit-o recurent în copilărie – că niciodată nu e destul, că fără multe calcule și luptă, nu avem ziua de mâine acoperită. Dar nici să ratez reperele clare de înțelepciune și modestie nu am vrut.

Deschidem înscrierile la sediul nostru din București- Strada Cezar Bolliac nr.42, sector 3 (rond Piața Alba Iulia), pentru grupele permanente de preșcolari, an școlar 2023-2024.

Programul se recomandă copiilor între 4 și 6 ani, cu variante de lucru: 8.00 – 13.00, 8:00-13:30 (masa inclusa) sau 8.00 – 18.00. Se respectă structura anului școlar, fără program în timpul vacanțelor oficiale, cu excepția lunii iulie care poate fi organizată, separat, la cerere, pentru cei care au nevoie de program în timpul verii.

Nu este un program tradițional de grădiniță, ci unul conceput după 3 decenii de exeperimentare în învățământul preșcolar și adaptat nevoilor actuale de învățare ale copiilor noștri.

La Atelierele pentru preșcolari”Helikon-București”, activitatea copiilor urmărește conținuturile stabilite la nivel national, dar remodelează conceptul de grădiniță propus de Ministerul Educației, cu un alt mod de organizare a grupelor, cu un alt scenariu zilnic, mai alert, și cu mai mare mobilitate a copiilor în spațiu. Nu este un program acreditat de Ministerul Educației.

Structura programului nostru a fost inspirată din observațiile ultimilor ani, în atelierele de evaluare și feed-back cu preșcolari din București și din toată țara: o mare parte din copiii care au încheiat grădinița ar mai fi avut de lucru pe partea de motricitate fină și grosieră, pe exprimare și logică matematică, pe zona maturizării emoționale, astfel încât acomodarea la școală să fie cu succes. Ne-am gândit la un program care urmărește conștient, pentru fiecare copil, toate ariile principale de dezvoltare și le stimulează zilnic, cu măsurări atente, insistând pe ridicarea ștachetei în așa fel încât să fie vizibile efortul și satisfacțiile acestuia.

Programul acoperă toate nevoile de dezvoltare ale unui copil de gradiniță și se desfășoară după o metodă itinerară: fiecare spațiu de lucru nu este o clasă propriu-zisă, ci un atelier separat, condus de câte o educatoare specializată pe o arie anume de dezvoltare. ”Învățarea” se produce parcurgând zilnic aceste stații  de activitate, dintr-o sală în alta, pe grupe de vârstă omogene ca vârstă. Ne bazăm pe o rutină bine structurată, ambițioasă, cu atenție mare către integrarea tuturor tipurilor de experiențe academice, emoționale, fizice, sociale și estetice, potrivite vârstei. Copiii cunosc și lucrează în egală măsură cu toate educatoarele. (4-5 educatoare la o grupă). Stilul de lucru este unul jucăuș, dinamic și motivant, fără judecată, presiune și condiții anume puse pe copii, dar cu un impact deja măsurat - eficient și tranformator în dobândirea naturală aunui ritm de lucru alert, angajat și eficient.

Există un sistem de monitorizare a progresului copiilor, foarte nuanțat, cu feed-back periodic către familii și o procedură de documentare zilnică a activităților, accesibilă tuturor părinților.

Stațiile de lucru ale copiilor includ zilnic:

- Program pentru coordonarea și motricitatea fină - pictură, modelaj, colaj, machetare, cusut, fotografie, origami etc;

- Program pentru motricitate grosieră - gimnastică și jocuri de echipă;

- Program de desen (așa cum l-am descris în articolul meu despre importanța reprezentării grafice la vârsta preșcolară);

- Program de antrenament prealfabetar: familiarizarea cu literele, antrenament pentru discriminare fonematică etc;

- Program pentru dezvoltarea gândirii matematice: înțelegerea conceptelor numerice, a relațiilor între mulțimi, jocuri logice, Soroban etc;

- Program pentru cunoașterea lumii vii - se adresează memoriei faptice și capacității de a reține, descrie și conecta informații despre plante, animale, fenomene ale naturii, legi fizice și reacții chimice simple, experimente;

- Program pentru dezvoltarea limbajului: memorizări, povestiri după imagini, joc de rol, dramatizări.

- Program de dans și muzică

-Program de limbă engleză;

-Program de jocuri pentru autocontrol, atenție, gestionare a conflictelor, dezvoltare a toleranței la frustrare, autonomie, organizare;

Niciuna din ariile de mai sus nu este tratată ca disciplină distinctă. Copiii au proiecte lunare cu teme din aria lor de interes, fără să simtă că sunt datori cu un tip anume de progres sau de prestație academică. Acestea din urmă, însă, vor fi atent monitorizate și prezentate de Oana Moraru, în întâlniri periodice individuale, cu familiile. Există sprijin permanent pentru toate situațiile care apar în legătură cu dezvoltarea copiilor.

Prin urmare, activitățile din prima jumătate a zilei arată ca un spațiu de cercetare și investigare, cu o temă pentru toți și ”misiuni” pentru fiecare echipă (grupuri mici de copii, care lucrează separat, prin rotație la ”stațiile” de stimulare, conform ariilor de mai sus.) Integrăm în fiecare zi momente de autoreflecție, de stabilire a obiectivelor, de planificare și autoapreciere.

Programul se potrivește foarte bine copiilor care se află cu 1-2 ani înainte de înscrierea la școală, pentru că, prin el, descoperim ce aspecte ale dezvoltării trebuie stimulate, creăm motivații, un ritm anume de lucru, dorința de a finaliza, de a progresa, susținem curiozități, modelăm încrederea, atenția, autocontrolul.

Atmosfera este intensă, ca la antrenament, cu încurajare, tonus și energii ridicate, cu scoaterea copiilor din zona lor de confort atunci când descoperim că este nevoie de intervenții suplimentare - de pildă, pe limbaj, pe coordonare oculo-motorie, pe comunicare socială, logică etc. Nu există concurență, condiționări, disciplinări. Copiii descoperă plăcerea lucrului din energia profesorilor, se simt mereu relevanți, își pot descrie progresul, contribuie cu idei la proiectele lor de grup, sunt insistent încurajați să aibă inițiativă, să își descopere vocea, să își formuleze nevoile și deciziile.

Până la ora 13.00 programul are un caracter alert, antrenant și bine structurat, cu toate stațiile de lucru parcurse de copii, pe nivel și nevoi ale vârstei, și cu un mic-dejun pregătit de acasă, în pachetul copiilor.

Masa de prânz și gustarea de după-amiază, pentru cei care optează pentru program lung, se servesc la ora 13.00, respectiv, 16.00, sunt în sistem catering deja testat cu o firmă din apropierea sediului nostru. Este urmată de o perioadă de odihnă și, până la preluare, de timp și joc liber la dispoziția copiilor, de activități alese de ei sau joc în aer liber.

De copii se ocupă 12 educatoare calificate, (fiecare copil se întâlnește zilnic cu 4-5 educatori). Sediul are 9 săli de lucru, sală de sport, sală de mese, sală pentru odihnă, curte pentru activități în aer liber. Aproximativ. 80 de copii/anual își desfășoară activitatea pe o suprafață de 700mp în interior, plus curtea - 350mp. Grupele de lucru sunt de 8-12 copii.

Disponibilitatea locurilor depinde de ordinea înscrierilor. Acestea se fac accesând linkul de mai jos- buton formular inscriere. Recomandăm programul mai ales copiilor de la 4 ani în sus. Pentru cei care se află în primul an de grădiniță, e important să vă asigurați că acomodarea socială s-a făcut anterior, în cadrul unui program mai lejer de grădiniță, care a presupus un an de explorare și activități la alegere, conform nevoilor vârstelor mai mici.

Ulterior completării formularului de mai jos, va exista o sesiune comună de informare pe Zoom, cu Oana Moraru – pentru detalii despre program și șansa de a răspunde întrebărilor voastre.

Ultima etapă este securizarea locului , cu înscriere prin contract, conform planului de mai jos. Primul ciclu de înscriere, cu întâlnire la sediu și răspuns către primele cereri, se încheie la finalul lui martie 2023. În funcție de locurile rămase, vom mai lansa o sesiune, cu încheiere în luna mai.

FORMULAR ÎNSCRIERE

TAXA PROGRAM PREȘCOLARI:

Taxa de înscriere/ reinscriere- nereturnabilă: 1500 lei; Taxa se achită anual, la semnarea fișei de înscriere și a contractului, după selecția copiilor.

8:00h – 13:00h: 2800 lei/copil/lună (10 luni calendaristice, cu vacanțe școlare conform programului național, respectate ca atare, fără program asigurat);

8:00h-13:30h- 3 400 lei / copil/ lună cu masa inclusă;

8:00h – 18:00h: 3 800lună (include masa de prânz și gustarea de după-amiază, fără mic-dejun);

Etapele de înscriere și selecție a copiilor:

  1. Completarea formularului de către cei care doresc programul nostru;
  2. Participarea la o sesiune de grup, cu părinții, online, cu Oana Moraru – cu informații pe larg despre program; întâlnirea va fi anunțată pe mail, odată cu invitația (lunile februarie-martie);
  3. Sesiuni de cunoaștere a copiilor, la sediul nostru;
  4. Porți deschise pentru părinți (martie)
  5. Înscrierea fermă și semnarea contractelor; (finalul lunii martie);
  6. Porți deschise pentru părinți și copii (august)

 

GIMNAZIUL ”HELIKON” – NOU SEDIU, NOI ÎNSCRIERI

 

Gimnaziul ”Helikon-București” și-a deschis porțile în anul școlar 2021-2022, odată cu autorizarea din partea Ministerului Educației.

Anul acesta el numără trei clase – a V-a, a VI-a și a VII-a, cu o majoritate de elevi asigurată, prin continuitate, de la clasele noastre primare.

Am pornit cu aceste clase în sediul școlii primare din sectorul 1, strada general H.M. Berthelot, iar acum ne separăm, cu intenția de a construi un nou ethos, specific preadolescenților noștri.

Din anul școlar 2023 – 2024 vom funcționa cu Școala Gimnazială într-o clădire proaspăt renovată, care a avut, la rândul ei, destinație de școală încă de la începuturile ei. Clădirea de află pe strada Sf. Ștefan, din sectorul 2 și are o capacitate de peste 250 de școlari. Dispune de laboratoare, sală de sport, sala informatică, bibliotecă, cabinete de limbi străine, de consiliere, cabinet medical, teren de sport etc. Sălile sunt spațioase și luminoase. Ne aflăm în plină perioadă de amenajări, autorizări și dotări.

Pentru anul școlar următor avem posibilitatea să înscriem un număr suplimentar de elevi, în afara celor care continuă deja cu noi. Echipa de profesori este formată, cu catedre bine așezate, cu profesori valoroși și inspirați.

Mai multe detalii despre ciclul nostru gimnazial și misiunea Helikon găsiți pe site-ul școlii noastre:

https://www.scoalahelikon.com/

Pe scurt:

Urmăm Programa națională, cu accent pe creativitate și disciplină deopotrivă. Acordăm timp și atenție în mod egal pentru pregătirea temeinică academică, dar și cea sportivă, artistică și emoțională. Punem la dispoziția lor multe ore și profesori pentru pregătire suplimentară, de performanță sau pentru recuperare. Desfășurăm o mulțime evenimente școlare, schimburi de experiență, târguri de idei și competiții în echipe. Reușim să creăm în jurul elevilor și profesorilor noștri motivația lucrului împreună, cu chef, inspirație și autodisciplină. Îi ținem pe elevi conectați la realitatea zilelor noastre, la fluxul de știri și fenomene politice, culturale și sociale în lume. Toți participă la cursuri de dezvoltare antreprenorială, scriere creativă, programare și dezbatere. Credem că cel mai important dar pe care îl poate da o școală elevilor ei este autodeterminarea: capacitatea de a dezvolta un vis personal și încrederea de a merge în direcția lui, informat și inspirat.

Proiectăm următoarele clase pentru anul 2023-2024, cu câte 20 elevi fiecare:

2 clase a V-a

2 clase a VI-a

1 clasă a VII-a

1 clasă a VIII-a

 

Doritorii se pot înscrie completând acest link:

https://forms.gle/iyzXg4bSJnGMEMc79

Până la mijlocul lunii februarie revenim pe mail către cei care ne-au contactat mai sus, ca să parcurgem împreună următorii pași:

  1. Întâlnire online de orientare a părinților în programul școlii noastre;
  2. Completarea formularelor de preînscriere;
  3. Vizita elevilor la școala noastră – orientare și testarea abilităților academice și socio-emoționale;
  4. Înscrierea în anul școlar 2023-2024 și Porți deschise pentru părinți și elevi;

 

 

 

 

Reluăm programul nostru, adresat părinților care au nevoie de îndrumare și clarificări despre traseul școlar al copiilor lor. Ne aflăm în al 8-lea an al acestui program, cu peste 2 000 de copii evaluați și tot atâtea raportări unu la unu, cu fiecare familie.

Atelierele de evaluare antrenează preșcolari sau școlari ai claselor P-IV, în activități care îi amuză și provoacă, timp de 3 ore, cu scopul măsurării progresului școlar și a maturizării emoționale, în funcție de vârstă și istoricul școlar al fiecărui copil.

În timpul activităților, copiii sunt, deci, stimulați cognitiv, socio-emoțional și motric; sunt totodată observați, intervievați, provocați să gândească și să rezolve probleme. Fiecare copil participă la o singură sesiune, într-un spațiu prietenos, plin de jocuri și materiale de lucru adaptate vârstei.

După sesiunea de evaluare, familiile beneficiază de o ședință de consiliere individuală în care se discută liniile generale ale dezvoltării intelectuale, emoționale, sociale, cu recomandări despre traseul școlar viitor sau nevoile personale de dezvoltare, recuperare, accelerare sau aprofundare.

Atelierele sunt organizate în grupuri de câte 8-10 copii și sunt conduse de Oana Moraru, alături de alte educatoare sau învățătoare. 

Oana Moraru este profesor de limba și literatura română/limba și literatura engleză (absolvent al Facultății de Litere, Universitatea București); învățătoare și educatoare (absolventă a Liceului Pedagogic București); fondator Școala Helikon-București, speaker și publicist pe teme educaționale, formator, autor platforma voceaparintilor.ro; cu experiență la catedră și vechime în domeniul managementului școlar: 25 de ani.

Atelierele au loc în fiecare zi de marți a săptămânii:

  • pentru preșcolari, la sediul din Cezar Bolliac 42, sector 3, București, în intervalul orar 9.00 – 12.00
  • pentru școlari, atelierele se desfășoară la sediul din General Berthelot nr 25, sector 3, în intervalul orar 14.00 – 17.00

Atelierele de evaluare se recomandă copiilor cu vârsta între 4-10 ani, grupele de grădiniță fiind formate, de la o săptămână la alta, alternativ și separat de cele de școlari. E de menționat că familiile trebuie să se asigure dinainte că preșcolarii mici pot rămâne în spațiul nou al centrului nostru, neînsoțiți de familie. Evaluăm, de regulă, copiii care au intrat deja în programe de grădiniță și pentru care s-a produs minima acomodare în colectiv. Sesiunea de evaluare nu se recomandă copiilor încă neintegrați în colectivitate.

 După încheierea sesiunii de 3 ore pentru fiecare copil, au loc programările ședințelor de feed-back individual cu familiile. Acestea au loc online, sâmbăta și duminica, în intervalul orar 15.00 – 20.00. Fiecare întâlnire durează 30 minute.

Următoarele zile destinate formării grupelor de preșcolari sau școlari (în funcție de cerere) sunt:

  • Marți, 7 martie, 2023
  • Marți, 14 martie, 2023
  • Marți, 21 martie,2023
  • Marți, 28 martie, 2023

 

Înscrierile se fac accesând link-urile de mai jos:

Link înscriere  preșcolari: https://forms.gle/3ygMx8btsdgcmGmf6

Link înscriere școlari:  https://forms.gle/krXrKjciAsgHREeS8

Revenim, după primirea datelor dvs., cu un mail în care trimitem toate detaliile de organizare si plată, cât și ziua în care copilul a fost programat și invitat la sediul nostru.  Vom alcătui grupele de preșcolari separat de cele de școlari, în ordinea cererilor de înscriere.


Preț: 1200 lei lei (include atelierul pentru copil, ședința de feed-back cu familia)

Alte informații necesare:

- vom propune copiilor activități interactive și distractive, capabile să măsoare gradul de achiziții prevăzute de programele școlare și nu numai! Vom urmări echilibrul emoțional al copiilor, stima lor de sine, creativitatea, logica, asertivitatea, angajarea lor față de cunoaștere, în sens mai larg. Copiii vor fi testați oral și scris - în cadru formal și liber, de joacă sau lucru în echipă, provocați într-un mediu antrenant, fără stres. Vor fi încurajați să se exprime, să aibă încredere în ei, să își gestioneze timpul și prioritățile. Așa cum am scris și în eveniment, atmosfera este de joacă și explorare, cu unele momente de lucru la masă și testare pe deprinderile școlare.

- copiii trebuie să aibă la ei pantofi de schimb pentru interior și un rând de haine, în caz de udat sau transpirat. Va fi nevoie și de o gustare la pachet și apă.

- e bine să le spuneți copiilor că vin la ateliere de joacă și proiecte amuzante. Școlarii pot primi asigurarea că este un atelier de verificare a super-puterilor lor. Aceștia trebuie să vină cu ghiozdanul – caietele de la școală, pentru o trecere scurtă în revistă a stilului de lucru pe care îl obișnuiesc în clase.

Pentru orice alte întrebări, puteti transmite email la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.