Ce-am putea schimba de mâine în educație

  1. Câteva lucruri care s-ar putea schimba de mâine în educație, fără bani în plus, fără legi noi, doar cu mai puțină nepăsare din partea adulților de la catedră:

La grădinițe:

- desenele animate în sala de clasă;
- recompensele alimentare pentru comportamente academice sau sociale;
- permisiunea acordată îngrijoarelor de a supraveghea și coordona comportamental copiii;
- bulinele de orice fel pentru "când ești bun";
- scaunul pedepsei, colțul rușinii, expresii de genul "nu e frumos" pentru comportamente nedorite;
- etichetările "băiat bun/fată cuminte/copil năzdrăvan/timid/leneș/neascultător/agresiv/mâncăcios" etc
- nervii revărsați și accesele de furie ale educatoarelor și ale îngrijitoarelor; țipetele, "atinsul", scuturatul, amenințarile fizice, zdruncinatul copilului;
- statul mai mult de 10-15 min. la masa de lucru și pe scăunel;
- neieșitul zilnic afară, la joacă;
- folosirea excesivă a fișelor de lucru, ca substitul al situațiilor autentice de învățare;
- compararea copiilor și aprecierea discriminatorie;
-statul pe telefon al educatoarelor în prezența copiilor;
- condiționările: "dacă nu stați în rând, ne întoarcem în clasă și nu mai ieșim afară";
- corectarea unui comportament individual cu strigăte adresate întregii clase, peste capul tututor copiilor;
- păcălelile cu " vine mama acum, am sunat-o eu și e pe drum";
- pedepsele colective de tipul "mâinile sus toată lumea";
- comportamentul preferențial drăgăstos pentru copilul care "îți cade cu tronc" ;
- comparațiile fete-băieți;
- evitarea activităților plastice care produc "dezordine și mizerie"
- obsesia pentru ordine în clasă și permanenta apostrofare a copiilor să așeze jucăriile la loc;
- alimentarea forțată;
- rușinarea pentru pipi sau caca "pe tine";
- lăsatul copilului să plângă, fără să stai lângă el;
- datul afară din clasă;

Și mai sunt...
Revin și pentru ciclul primar, gimnaziu și liceu.