La cererea voastră, ne extindem cu atelierele noastre pentru preșcolari și școlari până la clasa a IV-a, în zona de Nord a Bucureștiului. La sediul din Tineretului, unde funcționăm deja de un an, aproape toate locurile sunt completate, deci, vă invităm să citiți despre programul nostru de la a doua locație. (strada Grigore Gafencu, Satul Francez, la 3 min. de parc).

Pentru cine nu ne cunoaște, funcționăm sub numele Agenția pentru Mentorat Educațional Helikon și propunem - deja de un an - școlarilor mici și preșcolarilor,  un program unic în țară: un set de ateliere intensive, cu puternic caracter transformațional pentru motivația copiilor, pentru dezvoltarea atenției, a participării active și a gândirii.

Dacă până la finalul clasei a II-a, problemele de citit ale copilului tău persistă, șansele sunt ca întregul proces de învățare să sufere dramatic și să existe întârzieri în planul logicii și al abstractizării pentru tot restul vieții școlare.

Cititul greoi, cu întreruperi, oboseală și pe litere sau cititul mecanic și neconștient se manifestă mascat încă de la 4-5 ani, când educatoarea ar trebui să observe unele probleme ale discriminării fonematice sau dificultăți de urmărire și orientare în fișa de lucru, probleme de intuiție în exercițiile de despărțire în silabe, de reproducere verbală corectă aunor propoziții etc.

Andrei are 7 ani. Stă posomorât la marginea terenului de sport, lipit de gardul împrejmuitor, și tare ar vrea să intre și el în joc, să paseze mingea, să dea gol, alături de ceilalți 10-12 băieți.

Îl întreb de ce e trist și îl invit să intre pe teren, dar sunt asigurată că ar fi degeaba, că ”mingea oricum nu ajunge la el.”

În currricula relativ recent a claselor P-I-IV, disciplina Matematicii e contopită cu Științele naturii. Copiii fac calcule matematice în vecinătatea unei imagini cu organele corpului uman și schema sistemului circulator. N-au aflat, pesemne, autorii de manual, că Matematica se cuplează, de regulă, cu Economia, cu banii. Că e mai înțelept să asociezi algoritmi de calcul cu nevoi pragmatice de zi cu zi, decât să forțezi integrarea părților unei plante în ora despre adunarea cu trecere peste ordin.

Lucrăm de trei luni cu două grupe de copii – preșcolari și școlari până la clasa a IV-a - într-un mod riguros, dar diferit de sistemul formal– unul care ne permite să observăm mai limpede ce le aduce bucurie în învățare, care sunt realmente interesele lor, cum rețin mai repede și în ce ritm se formează o deprindere, ce îi motivează, cum colaborează, ce nevoi emoționale sunt în joc la 3 ani, la 6 , la 11 ani etc.