Programul Helikon pentru preșcolari București, 2024-2025

Deschidem înscrierile la sediul nostru din București- Strada Cezar Bolliac nr.42, sector 3 (rond Piața Alba Iulia), pentru grupele permanente de preșcolari, an școlar 2024-2025.

Programul se recomandă copiilor între 4 și 6 ani, cu variante de lucru: 8.00 – 13.00, 8:00-13:30 (masa inclusa) sau 8.00 – 18.00. Se respectă structura anului școlar, fără program în timpul vacanțelor oficiale, cu excepția lunii iulie care poate fi organizată, separat, la cerere, pentru cei care au nevoie de program în timpul verii.

Nu este un program tradițional de grădiniță, ci unul conceput după 3 decenii de exeperimentare în învățământul preșcolar și adaptat nevoilor actuale de învățare ale copiilor noștri.

La Atelierele pentru preșcolari”Helikon-București”, activitatea copiilor urmărește conținuturile stabilite la nivel national, dar remodelează conceptul de grădiniță propus de Ministerul Educației, cu un alt mod de organizare a grupelor, cu un alt scenariu zilnic, mai alert, și cu mai mare mobilitate a copiilor în spațiu. Nu este un program acreditat de Ministerul Educației.

Structura programului nostru a fost inspirată din observațiile ultimilor ani, în atelierele de evaluare și feed-back cu preșcolari din București și din toată țara: o mare parte din copiii care au încheiat grădinița ar mai fi avut de lucru pe partea de motricitate fină și grosieră, pe exprimare și logică matematică, pe zona maturizării emoționale, astfel încât acomodarea la școală să fie cu succes. Ne-am gândit la un program care urmărește conștient, pentru fiecare copil, toate ariile principale de dezvoltare și le stimulează zilnic, cu măsurări atente, insistând pe ridicarea ștachetei în așa fel încât să fie vizibile efortul și satisfacțiile acestuia.

Programul acoperă toate nevoile de dezvoltare ale unui copil de gradiniță și se desfășoară după o metodă itinerară: fiecare spațiu de lucru nu este o clasă propriu-zisă, ci un atelier separat, condus de câte o educatoare specializată pe o arie anume de dezvoltare. ”Învățarea” se produce parcurgând zilnic aceste stații  de activitate, dintr-o sală în alta, pe grupe de vârstă omogene ca vârstă. Ne bazăm pe o rutină bine structurată, ambițioasă, cu atenție mare către integrarea tuturor tipurilor de experiențe academice, emoționale, fizice, sociale și estetice, potrivite vârstei. Copiii cunosc și lucrează în egală măsură cu toate educatoarele. (4-5 educatoare la o grupă). Stilul de lucru este unul jucăuș, dinamic și motivant, fără judecată, presiune și condiții anume puse pe copii, dar cu un impact deja măsurat - eficient și tranformator în dobândirea naturală aunui ritm de lucru alert, angajat și eficient.

Există un sistem de monitorizare a progresului copiilor, foarte nuanțat, cu feed-back periodic către familii și o procedură de documentare zilnică a activităților, accesibilă tuturor părinților.

Stațiile de lucru ale copiilor includ zilnic:

- Program pentru coordonarea și motricitatea fină - pictură, modelaj, colaj, machetare, cusut, fotografie, origami etc;

- Program pentru motricitate grosieră - gimnastică și jocuri de echipă;

- Program de desen (așa cum l-am descris în articolul meu despre importanța reprezentării grafice la vârsta preșcolară);

- Program de antrenament prealfabetar: familiarizarea cu literele, antrenament pentru discriminare fonematică etc;

- Program pentru dezvoltarea gândirii matematice: înțelegerea conceptelor numerice, a relațiilor între mulțimi, jocuri logice, Soroban etc;

- Program pentru cunoașterea lumii vii - se adresează memoriei faptice și capacității de a reține, descrie și conecta informații despre plante, animale, fenomene ale naturii, legi fizice și reacții chimice simple, experimente;

- Program pentru dezvoltarea limbajului: memorizări, povestiri după imagini, joc de rol, dramatizări.

- Program de dans și muzică

-Program de limbă engleză;

-Program de jocuri pentru autocontrol, atenție, gestionare a conflictelor, dezvoltare a toleranței la frustrare, autonomie, organizare;

Niciuna din ariile de mai sus nu este tratată ca disciplină distinctă. Copiii au proiecte lunare cu teme din aria lor de interes, fără să simtă că sunt datori cu un tip anume de progres sau de prestație academică. Acestea din urmă, însă, vor fi atent monitorizate și prezentate de Oana Moraru, în întâlniri periodice individuale, cu familiile. Există sprijin permanent pentru toate situațiile care apar în legătură cu dezvoltarea copiilor.

Prin urmare, activitățile din prima jumătate a zilei arată ca un spațiu de cercetare și investigare, cu o temă pentru toți și ”misiuni” pentru fiecare echipă (grupuri mici de copii, care lucrează separat, prin rotație la ”stațiile” de stimulare, conform ariilor de mai sus.) Integrăm în fiecare zi momente de autoreflecție, de stabilire a obiectivelor, de planificare și autoapreciere.

Programul se potrivește foarte bine copiilor care se află cu 1-2 ani înainte de înscrierea la școală, pentru că, prin el, descoperim ce aspecte ale dezvoltării trebuie stimulate, creăm motivații, un ritm anume de lucru, dorința de a finaliza, de a progresa, susținem curiozități, modelăm încrederea, atenția, autocontrolul.

Atmosfera este intensă, ca la antrenament, cu încurajare, tonus și energii ridicate, cu scoaterea copiilor din zona lor de confort atunci când descoperim că este nevoie de intervenții suplimentare - de pildă, pe limbaj, pe coordonare oculo-motorie, pe comunicare socială, logică etc. Nu există concurență, condiționări, disciplinări. Copiii descoperă plăcerea lucrului din energia profesorilor, se simt mereu relevanți, își pot descrie progresul, contribuie cu idei la proiectele lor de grup, sunt insistent încurajați să aibă inițiativă, să își descopere vocea, să își formuleze nevoile și deciziile.

Până la ora 13.00 programul are un caracter alert, antrenant și bine structurat, cu toate stațiile de lucru parcurse de copii, pe nivel și nevoi ale vârstei, și cu un mic-dejun pregătit de acasă, în pachetul copiilor.

Masa de prânz și gustarea de după-amiază, pentru cei care optează pentru program lung, se servesc la ora 13.00, respectiv, 16.00, sunt în sistem catering deja testat cu o firmă din apropierea sediului nostru. Este urmată de o perioadă de odihnă și, până la preluare, de timp și joc liber la dispoziția copiilor, de activități alese de ei sau joc în aer liber.

De copii se ocupă 12 educatoare calificate, (fiecare copil se întâlnește zilnic cu 4-5 educatori). Sediul are 9 săli de lucru, sală de sport, sală de mese, sală pentru odihnă, curte pentru activități în aer liber. Aproximativ. 80 de copii/anual își desfășoară activitatea pe o suprafață de 700mp în interior, plus curtea - 350mp. Grupele de lucru sunt de 8-12 copii.

Disponibilitatea locurilor depinde de ordinea înscrierilor. Acestea se fac accesând linkul de mai jos- buton formular inscriere. Recomandăm programul mai ales copiilor de la 4 ani în sus. Pentru cei care se află în primul an de grădiniță, e important să vă asigurați că acomodarea socială s-a făcut anterior, în cadrul unui program mai lejer de grădiniță, care a presupus un an de explorare și activități la alegere, conform nevoilor vârstelor mai mici.

Ulterior completării formularului de mai jos, va exista o sesiune comună de informare pe Zoom, cu Oana Moraru – pentru detalii despre program și șansa de a răspunde întrebărilor voastre.

Ultima etapă este securizarea locului , cu înscriere prin contract, conform planului de mai jos. Primul ciclu de înscriere, cu întâlnire la sediu și răspuns către primele cereri, se încheie la finalul lui martie 2024. În funcție de locurile rămase, vom mai lansa o sesiune, cu încheiere în luna mai.

FORMULAR ÎNSCRIERE

TAXA PROGRAM PREȘCOLARI:

Taxa de înscriere/ reinscriere- nereturnabilă: 2000 lei; Taxa se achită anual, la semnarea fișei de înscriere și a contractului, după selecția copiilor.

8:00h – 13:00h: 3.000 lei/copil/lună (10 luni calendaristice, cu vacanțe școlare conform programului național, respectate ca atare, fără program asigurat);

8:00h-13:30h- 3.600 lei / copil/ lună cu masa inclusă;

8:00h – 18:00h: 4.000/copil/ lună (include masa de prânz și gustarea de după-amiază, fără mic-dejun);

Etapele de înscriere și selecție a copiilor:

  1. Completarea formularului de către cei care doresc programul nostru;
  2. Participarea la o sesiune de grup, cu părinții, online, cu Oana Moraru – cu informații pe larg despre program; întâlnirea va fi anunțată pe mail, odată cu invitația (lunile februarie-martie);
  3. Sesiuni de cunoaștere a copiilor, la sediul nostru;
  4. Porți deschise pentru părinți (martie)
  5. Înscrierea fermă și semnarea contractelor; (finalul lunii martie);
  6. Porți deschise pentru părinți și copii (august)

 

 

FORMULAR ÎNSCRIERE